sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Onnistuneita ruokakokeiluja

Kävin Lidlissä ja ostin parsakaalia ja broileria kun olivat tarjouksessa. Kotona mietin mitä niillä tekisin ja päätin tehdä osasta prsakaalibroilerisosekeiton, osan parsakaalia höyrytän ja täytettyä broilerrullia tulee osasta.
Näin siis tein ja hyvää tuli :)

Keittoon laitoin parsakaalia, pienen palan kukkakaalia kun sattui olemaan kaapissa, broilerfilettä paloina,kana-ja lihaliemikuution ja porisemaan. Ollessa kypsiä laitoin joukkoon kaakao-chili maustetta, suolaa, mustapippuria sekä raejuustoa ja soseutin. Ja oli muuten hyvää, ehdottomasti teen uudestaan ja suosittelen teitäkin kokeilemaan :)




Toinen uusi kokeiluni oli täytetty broilerrulla. Täytteeksi tein paprika-sipulu-raejuusto-mössön. Tehesekoittemella kaikki sekaisin pieneks, mausteena suolaa, mustapippuria sekä basilikaa. Nuijin broilerifileet ja täytettä päälle. Käärin folioon tiukkaan rullaan ja sitten uunivuossa uuniin. Ja taas oli tosi hyvää, suosittelen tätäkin.



Loput parsakaalit sitten höyrytin jotta saa sellaisenaankin syödä :)


Millaisia eväitä te syötte? Oletteko kokeilleet jotain uutta mitä voisit suositelle muillekkin? 


4 kommenttia:

  1. Hyvältä näytti noi kanakääryleet, kiitos reseptistä, pitää kokeilla joskus! Mä oon nyt innostunut ihan peruskeitoista, kanakeittoa teen yleensä, kun kanaa melkeimpä syön. Se pisti sun ohjeessa silmään, että laitoit liemikuutioita? Mä en semmosia käytä ollenkaan, niissähän on öljyä ja suolaa ja voisko olla sokeriakin, en tiedä? Mut oonkin tämmönen fanaattinen noiden noiden ohjeiden kanssa, syön vaan semmosta, mitä listassa lukee :-)

    VastaaPoista
  2. Noita kääryleitä tehdessäni mietin millä saan ne pysymään kasassa ja mies keksi että laita folioon. Hyvä idea ja toimi loistavasti.
    Mä olen joo käyttänyt liemikuutiota jotta saan hiukan paremmin makua. Pelkkä suola ei oikein mulle riitä. ;)

    VastaaPoista
  3. Mut voihan sitä laittaa kaikkia muitakin mausteita ja yrttejä :-)

    VastaaPoista
  4. En taida kehtaa edes sanoa, että olen "entiseltä" ammatiltani kokki :) (Uuden ammatin paprut ens kuussa takataskussa) Menin tosiaan sieltä mistä aita on matalin. Häpeillen poistun köökistäni :D

    VastaaPoista