sunnuntai 13. maaliskuuta 2016

Kymmenes viikko mennyttä, paljonko vielä jäljellä?

No niin, dieettiä puskettu kymmenen viikkoa ja kauanko on vielä jäljellä? Kukapa sen tietää, tätä menoa varmaan loppu ikä!!

Taas on ystäväni Heikki, Ville, Kalle ja Lissu sekä heidän pari kaveriaan rantautunut kroppaani. Painoa tuli siis taas takaisinpäin + 800g ja voin kertoa olevani suht hiilenä asian takia. Vaikka mulle kuinka sanotaan, ettei painolla ole väliä, katso peiliin tai ota kuvia niin mun ideologiaan se ei nyt tällä kertaa sovi!! Mä haluan nyt mököttää asian suhteen aikani ja sitten otan taas järjen käteeni ja lopetan turhan vouhkaamisen asian suhteen ja jatkan kuten mulle sanotaan. :-)

Tämähän ei ole nyt kuitenkaan se päätavoite mulla vaan THE tavoite on sitten ensi vuoden syksyllä. Silloin kuin mä täytän sen pelottavan 50v. Mä en edes tajua mikä siinäkin pelottaa niin juukelin paljon, numerohan se vaan on. Mutta olen tehnyt siitä nyt itselleni sellaisen mörön kun oli se edellinen kyykkyni eli se 70kg. Seuraavaksi kun kyykätään eli ens viikolla, tulee tangossa olemaan jo 72,5kg ja se tuskin tulee pelottamaan ollenkaan  niin paljon kuin pelotti se edellinen tulos eli 70kg. 
Ja sehän tulee taas nousemaan sieltä! Ellei nouse niin lupasin teettää t-paitoja jossa lukee: "Tule sinäkin ?? valmennukseen, taatusti ei edistystä tapahdu"!! :-)




Oli miten oli, niin tänään tankataan hiilaria pyttyyn. No ei tietenkään vessanpyttyyn vaan meitsin avaraakin avarampaan pötsiin, sinne samaan jossa jo kaikki maailman Lissut ja Hessut ja heidän kummin kaimat, serkun herkut jo asustelee!! Jos olette nähneet (kaikkihan sen on nähnyt) Olipa kerran ihminen ohjelman, jossa vanha partasuinen ukkeli on ihmeissään, kun ihmisen sisälle tungetaan jatkuvasti lisää ruokaa vaikka se entinenkään  rasva ei meinaa mahtua enää mihinkään. Sitten uutta ruokaa/rasvaa vaan tungetaan suusta sisään ja ukkelit joutuu tunkemaan sitä sitten joka suolen seinämään. No, nyt saa samainen setä taas pyöritellä päätään tän päivän, koska nyt tulee tavaraa sisään enemmän kuin toinen ehtii varastoida!! Saatan oikein kuulla sen supatuksen sisälläni, siellä käydään kiivasta keskustelua siitä miksi toi täti TAAS syö vaikka entisestäkään rasvasta ei olla päästy eroon!!
Mutta ei haittaa, antaa niiden supista vaan. Mä kestän kyllä!! :-)

Olin perjantaina Valkun kanssa treenaamassa olkapäät ja kädet!! Se on niin parasta, kun ensimmäisen sarjan jälkeen poltto on jo niin kovaa, että tekis mieli ulista vaan!! Mä niin rakastan sitä, mä odotan sitä kuin kuuta nousevaa joka kerta. Silloin mä todellakin tiedän tehneeni, antaneeni kaikkeni mitä sillä hetkellä kykenen ja mä nautin siitä täysillä!! Kuulostaako hullulta?? Ihan varmasti kuulostaa ja sitä se myös on, mutta mä haluan olla just näin hullu ja nauttia hulluudestani!! Toiset nauttii benji-hypystä, tai pitsin nypläämisestä (mikä on muuten kans mukavaa, aikani ei siihen vaan riitä) tai vaikka vuorikiipeilystä, kuka mistäkin. Mutta annetaan jokaisen nauttia mistä haluaa, ei se ole multa ainakaan pois. Ja tuskin se on kenenkään hyvin voinnista pois, että mä teen mistä mä nautin. :-)




Treeneistä lähtiessäni menin katselemaan pitkähihaisia treenipaitoja. Olen muutaman kerran nyt pitänyt pitkähihaista treenipaitaa treenin alussa ja huomannut sen hyväksi tavaksi pitää lihakset vähän lämpimämpinä. Sitten kun alkaa oikein hiki puskemaan niin riisun sen pois. Se noin niinkuin alustukseksi tähän varsinaiseen asiaan. :-) 

Menin siis Stadiumiin katsomaan niitä paitoja ja niitä muutaman sitten ostinkin. No, siinä odottaessani vuoroani sovituskopille soi puhelimeni. Ukkokulta se sieltä soitteli ja sanoi menevänsä pizzerian kautta kotiin. Kysyi haluaisinko sieltä kenties jotain? SIIS MITÄ???? Tän parkaisun kuuli varmasti puoli kauppaa ennenkuin sain hillittyä ääntäni edes suht sopivalle tasolle jolla voi kaupassa puhua omista asioistaan! Soitatko sä oikeasti kysyäksesi haluanko sieltä jotain kun mä saatana soikoon olen kymmenettä viikkoa dieetillä ja tuskailen kun mitään ei tapahdu! Onko sulla oikeasti niin paljon uskallusta, että voit soittaa kysyäksesi tuollaisia? Etkö yhtään pelkää henkesi puolesta vai tiesitkö/arvasitko mun olevan vielä niin kaukana, etten pääse kuristamaan sua samatenteiten?? Sitten rauhoituin, eihän se ole Ukkokullan vika ettei mun dieettini etene kuten haluaisin ja hänhän ajatteli mua, jos vaikka haluaisin sieltä jotain. Muistin sanoa, että kauniisti ajateltu ja kiitos siitä, mutta mä en nyt tosiaan halua tällä kertaa sieltä mitään. Vaikka en mä olisi halunut ilman dieettiäkään, mä en syö pizzaa normistikaan koskaan, koska vältän vehnäjauhoja ja en käytä missään muodossa maitotuotteita josta taitaa olla myös pizzan päällä oleva juustokin tehty!! ;-)

Mulla alkaa loma, jabbadabbaduu!! En ole yhtään loma ihmisiä, mä voisin hyvin tehdä töitä koko aika, ei haittaisi!! Mutta koska työnantaja on sitä mieltä, että minunkin kuuluu välillä lomailla niin otinpa sitten lomani tähän aikaan. Huomenna lähdemme Ukkokullan kanssa ajelemaan kohti Kokkolaa, faijani asuu siellä.
Mitä mä sitten meinaan lomallani tehdä? Yllättyykö kukaan jos sanon, että käyn pari kertaa jumpalla ja ainakin muutamana aamuna sauvakävelemässä. Otan reissuun mukaan sauvat ja niillä sitten aamuisin teen lenkkini. Olen jotensakin niin rakastunut siihen lajiin. Jopa niin paljon, että eilen jätin kierto/paikkotreenini väliin ja kävin sauvailemassa sen sijaan. Ilma oli niin kaunis etten vaan voinut mennä salille. Ja sepä kannatti, sain raitista ilmaa ja päässäni kiristävän vanteen pois. :-)





Tänne olen menossa mennessäni jumpalle Kokkolassa  Kuntokeskusrok.fi  Heidän esitteessään sanotaan näin: "Pukeudu kuinka haluat, treenaa kuinka haluat ja ole oma ihana itsesi. ROKin salilla vallitsee rento, mukava ilmapiiri, jossa jokainen keskittyy omaan treeniinsä ja antaa muidenkin harjoitella rauhassa." Mun mielstä tää oli hyvin sanottu ja tän kun kaikki muistaisivat myös muillakin saleilla niin jokaisella olisi varmasti mukavampaa treenata. En sano etteikö siellä missä minä käyn osattaisi käyttäytyä, mutta onpa jopa varastamistakin pukuhuoneesta tapahtunut. Jos ei itsellä ole varaa ostaa treenipöksyjä, niin eikös silloin voisi treenata vaikka mummonsa vanhoilla kalsareilla?? Ei kai sitä toisten pöksyjä tarvitse varastaa??

Entä sitten toisten arvosteleminen tai tuijottaminen? Tätäkin varmasti tapahtuu ja paljon. Itse vältyn siltä laittamalla kuulokkeet korville, etten kuule mitä ympärillä puhutaan ja katseista en piittaa senkään vertaa. Jos joku haluaisi katsella mun tekemisiäni niin siitäpä vaan, sittenhän näkee kun liha liikkuu!! :-) Mutta ääntä, sitä mä varmasti pidän, mutta sitäkin olen pyrkinyt vähentämään tietoisesti. Mutta sitten kun tulee kyykyn vuoro ja sitä teen peräsuoli pitkällä niin jopa on kumma jos en saa suustani mitään päästellä. Mielummin kuitenkin sieltä tulis ääntä kuin persiistä!! :-)



Huomenna kun lähdemme ajelemaan, soi autossa kovaa ja korkealta musiikki. Koiruutemme on meinaan sellainen, että hän jaksaa ulista ja uikuttaa ainakin ensimmäiset 100km ennen rauhoittumista. Joka kerta kun vauhti hiukan hiljenee, alkaa ulina vielä kovemmin. Hän panikoi niin paljon sitä, että hänet jätetään autoon yksinään että hyvissä ajoin aloittaa konserttinsa. :-)

No, tää ei sitten tietenkään ollut se asia jota lähdin kirjoittamaan, mulla vaan menee aina aikaa päästä itse asiaan. Tarkoituksena oli siis sanoa, että Ukkokulta vähän jo alustavasti kyseli jos vaikka vuorotellen voisimme kuunnella autossa sitä musaa mistä itse pitää. Hän puoli tuntia omaansa ja sitten vaihdettais. Mulla meinas mennä pulla (ai mikä helvetin pulla??) väärän kurkkuun kun vaan mietinkin, että joutuisin kuuntelemaan jotain Maija Vilkkumaata puoli tuntia kerrallaan. Mutta se, että kuunneltais mun valikoimaa musaa, se kuulostaakin jo paljon paremmalta ajatukselta vai mitäs olette mieltä?? Eikö kuulostakkin?? Kuunnelkaapa vaikka tämä, mun uusi favorite!! :-)



Tälläistä taas tällä kertaa eli ei tosiaan asian häivääkään, mutta koskapa mulla olisi. Olenkin tääsä virittäytynyt jo hyvin lomamoodiin, nukuin sohvalla tunnin jotta jaksoin taas syödä. Kummasti muuten jaksaa paremmin kun nukkuu välilä. Kannattaa teidänkin kokeilla. :-)



Jospa mä olenkin vaan käyttänyt väärää vartalovoidetta?? :-)








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti