keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

Tyhmä paljon työtä tekee, hullu pääsee vähemmällä..

..vai miten se sanonta menikään? Jotain sinne päin ainakin..
Mistä tämä tuli mieleeni? Minäpä kerron..

No, tänään oli valmentajani Kaisan kanssa treffit ja häntä odottaessani kävelin juoksumatolla ja katsoin samalla tölsää. Ja mitä siellä mainostetaan? 5 min Shaperia, tuota varmasti kaiken mullistavaa ihmelaitetta jonka kanssa treenatessa 5min päivässä saat unelmiesi vartalon 2 viikossa. Kuulit oikein (siis tässä tapauksessa luit oikein), vain 5min päivässä ja kahden viikon päästä on jenkka kahvasi, röllö mahasi, iso bebasi (kuka siitä edes haluaa eroon, mä ainakin yritän kasvattaa sitä) jne historiaa. Tilaat vaan siis tämän ihme laittaan johon yli miljoona ihmistä ovat tyytyväisiä ja eiväthän he kaikki voi olla väärässä, eihän??

Tätä katsoessani mietin, että mitä ihmettä. 2 vkoa, 5min päivässä tekee tunti 10 minuuttia yhteensä ja homma on paketissa. Johan mä varsin tyhmä oon jos viitsin kuluttaa salilla tunnin joka toinen päivä ja vielä viikkoja ja kuukausia ja vuosia eteenkin päin. Mähän tilaan sen laitteen, vemputan sillä päivittäin 5min ja lopun aikaa vaikka makaan sohvalla. Koska enhän mä kuitenkaan tyhmä ole, enhän? Vain sopivasti hullu, sillä lailla 5min päivässä hullu. :D Ja olenhan mä tässä viimeiset 10kk tehnyt lujasti töitä ja en vieläkään ole siinä unelmieni vartalossa, jossain siis mättää ja pahasti. Onneks syy selvisi!! :D

Yritin esittää ideaani Kaisalle, mutta jostain syystä hän ei oikein lämmennyt idealle, omituista. Ja niin mä taas huomasin kiroavani, mesoavani ja hikoilevani niiden kaiken maailman painojen kanssa ja huomattavasti kauemmin kuin sen luvatun 5min. Ja kaupan päälle tissilihojakin särki. Ehkä mä sittenkin tilaan se laitteen...

Jutskattiin Kaisulin kanssa saavutetuista tavoitteista ja niistä vielä saavuttamattomista. Lihaa on tullut (ihanaa kuulla toisen sanovan sen vaikka olenkin sen kuullut muiltakin) ja lisää saa tulla. Toi maharöllö mua ärsyttää (onneks tiedän jo sopivan keinon siihenkin ja vain 5min, muistattehan??), mutta se on joko kestettävä siinä tai alettava dieetille. Valikoin kuitenkin ainakin vielä sen röllön roikkumisen, ehkä jossain vaiheessa aloitetaan 2-3kk välidieetti, kun mä oikeasti päätän siinä myös pysyä!! :D Mutta hyvin menee näinkin, vaikka välillä syönkin ylimääräistä. Kaisa sano, että se on ihan ok koska en tosiaan ole dieetillä ja minusta näkee ettei se ole isoja lipsuja koska muuten en olisi tässä kunnossa. Ja rasva% ja paino on mulle tässä vaiheessa toisarvoisia niin näillä mennään. Suunniteltiin lisää treeniä takareisille ja takaolkapäille, elokuussa saan sitten uuden ohjelman. En malta odottaa. :D

Eilen tein pitkän sauvakävelylenkin, 1h 20min. Yritän tässä nyt saada peruskuntoa paremmaksi, jos sitten ens keväänä jaksaa paremmin juosta sen 10km. Sauvakävely on kyllä hyvin sykettä nostattavaa, kyllä se kunto tästä sitten jossain vaiheessa nousee. Mutta lihasten kustannuksella en sitä kuitenkaan tee.













Tässä taas näitä kauniita luontokuviani. Ei ihan vedä vertoja tv:ssä näytettäville ;-)


Huomenna taas töihin ja jos hyvin käy saan treenata työaikana. Miellelläni hyödynnän mahdollisuutta, kukapa ei niin tekisi. Ja taas säästyi aikaa, mihin mä sen kaiken kans vielä joudunkaan? 5min päivässä treenausta ja sitäkin vaan 2vkoa, mitä mä sen jälkeen keksin? Ai niin, sohva onneks on ja pysyy paikoillaan, se ei mua hylkää. :D

Nyt tilailemaan, jos tekin innostuitte niin käykää katsomassa täältä, kannattaa ;-) 




5 kommenttia:

  1. :D Olin itse crosstrainerissa kun näin kyseisen mainoksen ja täsmälleen samat ajatukset pyörivät päässäni! :)
    Ajattelin niitä ihania minuutteja mitkä voin käyttää kehonhuoltoon ja perheen kanssa olemiseen, koska vain viisi minuuttia päivässä ja mulla on mun dreambody! :P

    Miten on mahdollista ettei nää valmentajat ole meille tota ehdottanut? Niistä tulis työttömiä! :D
    Mutta, koska mulla ei ole tota ihmekonetta, niin joudun taaaaaaas raahautumaan salille! PRKL! ;)

    VastaaPoista
  2. Vähän alkoi minustakin tuntumaan etten ehkä sittenkään taida tilata tuota ihmemasiinaa. Onhan se jotenkin röteempää sanoa kaikille kyselijöille (kun ihmettelevät miten olen kaiken sen järjettömän lihasmäärän kroppaani saanut), että ihan vaan salilla huhkin tunteja ja viikkoja, kuukausia ja vuosia. Ei ole ollut helppoa ei.
    Ei välttis kuulostaa niin hienolta sanoa, että tein 5min töitä päivittäin kahde viikon ajan ja tsadaa, huomasin olevani tässä kuosissa. Eivät taitais edes uskoa kuitenkaan, ne epäilevät tuomakset. :D

    VastaaPoista
  3. Eikä mitään seippereitä. Vaan ehdottomasti Ostoskanavalta Vibratone: vanha kunnon maharöllön ja muun selluliitin vatkaaja. Ei nääs tartte edes sitä 5 minuuttia, vaan voi istuskella telkun ääressä ja antaa koneen hoitaa hommat.

    Oikeasti: kuka maailmassa noita ostaa?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei tollasta Vibratonea mulla ei ole vielä ollutkaan, sellainen heti tilaukseen ;-)
      Ilmeisesti niitä joku ostaa, ainakin jos heidän mainospuheisiin on uskomista.

      Samaa ihmettelen aina kun luen pentutehtailijoista, kuka ostaa jostain takakontista koiraa?? Kyllä sitä maalaisjärkeä sais käyttää jokainen vähän useammin. :D

      Poista