maanantai 13. tammikuuta 2014

Lehdestä luettua

Olen ostanut muutaman lehden tässä lähiaikoina vaikka yleensä olen todella surkea lehden lukija. Selaan ne läpi, luen ehkä jutun tai kaksi ja loput jää lukematta. Nyt ajattelin parantaa tapani ja edes yrittää lukea ne kannesta kanteen (Ruokaohjeita en lue koskaan, luulen osaavani ruokaa tehdä ilman ohjeitakin. Jos haluan tehdä jotain uutta niin tuskin etsin ohjeita lehdestä..)

Nyt olen siis ostanut FitBody lehden ja sen ostin saadaksen lukea jutun Rahkamuijasta, luenhan hänen blogiaankin niin halusin uteliaana lukea mitä hänestä kirjoitetaan. Myönnän, että lehti on vielä lukematta loppuun, mutta tässä joku ilta sen tulee luettua (ehkä). Ostin myös uuden KG-lehden koska tiesin, että siinä taas on juttu Jennasta, joka myös mukana Fitfarmin pt-valmennuksessa kuten minäkin. Oikein hyvä juttu sekin, toimittajat ilmeisesti osaa kirjoittaa (terävä huomio) :)


Kg- lehdessä oli myös Jutan 8 neuvoa  laihduttajalle.

  • Aseta itsellesi konkreettinen tavoite (allekirjoitan täysin, tavoite konkreettinen ja sellainen mikä ei aivan utopiaa eli on saavutettavissa, kirjoita tavoite itsellesi ylös)

  • Älä tuijota vaakaa vaan luota kuviin (tämänkin allekirjoitan. vaaka ei kerro sulle yhtään mitään sun olosta, kiinteytymisestä, muutoksesta. mihin tarvitset kilomäärän tietoa, tuskin mihinkään!!)

  • Hanki ammattitaitoisen ihmisen tekemät ohjeet ruokavalioon ja treeniin. (tämäkin niiiin totta. itse sitä luulee syövänsä niin terveellisesti mutta mikä olikaan totuus, jotain aivan muuta. kokemusta on vaikka muille ammentaa) :)

  • Liiku monipuolisesti ja säännöllisesti (tämä on ihan varmasti jokaisen tiedossa tai on elänyt purkissa)

  • Muista juoda runsasti vettä ( kolme litraa vuorokaudessa, myönnän, että tässä on haastetta itselleni, ei niinkään salille tai lenkille lähdössä)

  • Nuku riittävästi (tää olikin toinen haaste, miks sitä onkin joka ikinen ilta niin vaikeaa mennä ajoissa nukkumaan vaikka tiedät kellon soivan klo 5,20)

  • Mene ostoksille kylläisenä ja valmiin kauppalistan kanssa ( mä olen kaikkea muuta kuin kivaa seuraa kun olen nälkäinen, se olotila ei vaan sovi mulle ja kysynpä vaan kelle naiselle se sopisi!!)

  • Muista pitää yllä positiivinen mieli, laihduttaminen vaatii kärsivällisyyttä ja aikaa (kumma kyllä, ne kilot ei lähde viikossa eikä vielä edes kahdessakaan. lihakset ei kasva kerran salilla käytyä vaan senkin eteen joutuu tekemään tolkuttomasti töitä, tunteja, vuorokausia, viikkoja, kuukausia, vuosia hikistä raakaa työtä jossa ilo voi olla kaukana. mutta se tulos mitä tulee, se palkitsee) :)

Kolmas lehti mitä olen tässä selaillut (en vielä ole ehtinyt sitä tarkemmin lukea) on MeNaiset Sport ja se tipahtaa säännöllisesti postiluukusta. Tilasin sen ollessani todella hyvällä tuulella (syytä en jaksa muistaa) vaikka tiesin jo tilatessani, että tuskin sitä tule luettua. :) Kiertoteitä kuulin, että seuraavassa numerossa olisi juttua valmentajastani Kaisasta, se pitää ehtottomasti lukea. Mä niin fanitan Kaisaa, siinä on ihminen paikallansa <3 

Mulla on tosiaan kaapeissa metrin korkuinen pino erilaisia lehtiä ja myönnän etten ole lukenut suurintakaan osaa, tuskin yhtään kannesta kanteen. Mutta siellä ne kaapissa odottaa aikaa jolloin olisi aikaa niihin perehtyä (tuskin koskaan). Ja koska lehdillä tapana toistaa itseäään (joka tammikuu on laihdutusta, erilaista kuuria, jumppaohjelmaa ja elokuussa sama juttu) niin voisin lukea vaan yhden vuosikerran ja heittää loput menemään. :)

Mutta annetaan niiden vielä olla kaapissaan, en tarvitse ainakaan vielä sitä hyllytilaa. Ehkä ne sitten joskus tulee kaapista ulos :)
Ja nämäkin lehdet tekee kohta seuraa edeltäjilleen, johan kohta taas kolahtaa postiluukusta Fit-lehti jota pitää hiukan selailla, jos siinä vaikka vahingossa olisi eksynyt jotain uutta asiaa näin tammikuun kunniaksi :)









2 kommenttia:

  1. Mä olen totaalisen koukussatuohon FIt-lehteen. Me naiset sport myytiin mulle ja kun olin hyvällä tuulella, mutta olen tosi pettynyt. Ihan rimpula lehti.

    Mä luen yleensä lehden heti kun se tulee, mutta kyllä mä kulutan lehden kanssa koko viikon. MN sport oli luettu vartissa, tylsää.

    Mutta taidan harkita tuota fitbodya, jos se susta oli ok :). Mä aina hypistelen sitä kaupassa, mutten vieläkään ole saanut tutustuttua sen tarkemmin.

    Ja yhdyn niin sun kommenttiin nälkäisistä naisista, minäkään en ole hyvää seuraa nälkäisenä :D.

    Tsemppiä treeniin ja elämään :)!

    VastaaPoista
  2. Mulla tullut vuosia toi Fit ja on se ainakin parempi kuin tuo MN-sport. Sen tilaus kun loppuu niin en enää tilaa vaikka kuinka hyvällä tuulella olisin.
    Toi Fitbody on hyvä lehti, ei turhia ruokaohjeita vaan asiaa. Sen ostan vielä toistekkin ellen ehdi tilata sitä ennen :-)

    Kiitos tsempeistä, treenit kulkee hyvin ja elämässä muutenkin. Uus työpaikka on just mua varten, tykkään ja peukutan. ;-)

    VastaaPoista